פינוי, שיפוץ והשמשת מקלטים ומרחבים מוגנים (פתרונות מיגון ממ"ד, ממ"ק, מרחבים מוגנים ומקלטים)

תיקון והשמשת מקלטים ומרחבים מוגנים

לעיתים לאחר פינוי מקלטים או מרחבים מוגנים ניתן לזהות שחלקים חשובים בהם הפכו עם הזמן לבלתי ניתנים לשימוש כגון ידיות נעילה חלודות, גומיות של אטמים מאובנות, צירים של דלת מיגון חלודים וחורקים או לא מאפשרים להזיז את הדלת לסגירתה המוחלטת או כל פגם אחר במרחב המוגן. במידה וזה נכון במקרה שלכם, מוזמנים ליצור קשר לקבלת מידע נוסף.

אז מה בעצם קבלן או חברה העוסקת בתיקון והשמשת מקלטים עושה לטובת שיפור המצב?

נאמר ונציין שלעיתים דיירים עצמם בעת פינוי וניקוי המקלט מגלים פגמים בחלל מרחב המוגן שלהם, אך לעיתים מה שנראה שמיש מכל המפרט, בפועל עלול להיות לא שמיש ואף מסכן חיים למרות שלמראית עין נראים כתקינים ושמישים וכעת זה הזמן לתת מספר דוגמאות:

פתחי אוורור במקלט – לכל פתח אוורור חייב להיות מרווח ביןמעבר האוויר בתוך הפתח ללפלטת ברזל המותקנת על גביו, כאשר ביניהם חיים להיות מרווח במידה מסוימת שקובע סטנדרט, כאשר למעשה המרווח התקין ומעשבר נקי מכל גוף זר, שניהם יחד יכולים לייצר לחץ מתאים בתוך חלל המללט הגבוה מלחץ החודר מחוץ למקלט פנימה ובכך לאפשר אוורור המקלט וגם מניעת כניסת אוויר נגוע בחלקקים מזוהמים מבחוץ, כאשר לחץ אוויר בתוך חלל מרחב המוגן אמרו לייצר מפוח מיוחד ומותאם לגודל המקלט.

מפוח אוויר – המפוח במקלט (ככל שקיים) אמור לייצר לחץ אוויר עודף וגבוה מלחץ אוויר בחוץ לטובת אוורור חלל המקלט מצד אחד ומצד השני למנוע חדירת חלקקי חל"כ מבחוץ ופכי שכתב למעלה חייב להיות מותאם לסביבה בה הוא מותקן וכמובן להיות שמיש ולעבוד בעת הצורך.

תאורה/מנורות – מכיוון שמקלט זהו בעצם מקום לרוב מתחת לאדמה (אך גם אלו שלא בהכרח מתחת לאדמה), לאחר סגירת דלת כניסה כולל פתחי מילוט, הם מקומות שאור לא חודר לתוכו ולכן רק מתקני תאורה המותקנים במקלט ומאירים באופן מלא ותקין כל חלקיו, יכולים להבטיח שהיה בטוחה במרחב.

ידיות פתיחה ונעילה (דלת כניסה + פתחי מילוט) – אחד החלקים החשובים ביותר בכל מקלט אלו הן ידיות לסגירה ופתיחה של הקלט ולעיתים ניתן לראות שידיות אלו או חלודות ולא ניתנות להזזה או סיבוב או שפשוט לא קיימות ויש גם מקרים שאין במקלט דלת לחלוטין שזה מקרה יוצא דופן, אך עדיין ניתן למצוא מקרים מסוג זה.

ידית למשיכת דלת מיגון של המקלט - פינוי וניקוי מקלטים, שיפוץ תיקון והשמשת מקלטים, מרחבים מוגנים, ממ"דים, ממ"קים ועוד

ידית נעילת דלת מיגון של המקלט - פינוי וניקוי מקלטים, שיפוץ תיקון והשמשת מקלטים, מרחבים מוגנים, ממ"דים, ממ"קים ועוד

ציר של דלת מיגון של המקלט - פינוי וניקוי מקלטים, שיפוץ תיקון והשמשת מקלטים, מרחבים מוגנים, ממ"דים, ממ"קים ועוד

אפשרות לנעול מקלט מבחוץ במטרה למנוע למישהו בלתי מורשה להיכנס אליו - פינוי וניקוי מקלטים, שיפוץ תיקון והשמשת מקלטים, מרחבים מוגנים, ממ"דים, ממ"קים ועוד

חייגו לקבלת מידע נוסף! דילוג לתוכן